Jalkajooga -
Tasapainoa
  jaloille

Voit pitää jalkateräsi liikkuvina ja hyvässä
kunnossa koko vuoden muutaman yksinkertaisen
joogaliikkeen ja hyvän hoidon avulla

Jooga on erinomainen lihaskunnon kehittäjä koko keholle, mutta se tarjoaa muutaman tehokkaan ja yksinkertaisen erikoisliikkeen myös jalkaterille. Jalkaterien pitäminen notkeina ja hyväkuntoisina näiden harjoitusten avulla on hyödyllistä monella tavalla: se parantaa jalkojen liikkuvuutta ja vahvistaa lihaksia ja nilkkoja.

Tasapainoisemmat jalat jalkajoogan avulla

Jalkaterän ja varpaiden pitäminen hyvässä kunnossa on erittäin tärkeää. Silloin tällöin tehty nopea jalkahoito ei vielä riitä! Säännöllinen jalkahieronta on hieno asia, ja se vilkastuttaa verenkiertoa. Kunnon liikeharjoituksista on kuitenkin enemmän hyötyä. Liikeharjoitukset auttavat kehittämään ja ylläpitämään jalkojen liikkuvuutta ja lihaskuntoa, ja se vaikuttaa kehon kokonaistasapainoon. Tunnet seisovasi "jalat maassa", ja se näkyy asennossasi, kävelyssäsi ja tasapainossasi. Mikset aloittaisi jo tänään!
Foot yoga exercise – Interlacing fingers between toes

Pujota sormesi varpaiden väliin.

Istu tuolille, nosta toinen jalka ristiin ja pidä siitä kiinni vastakkaisella kädellä. Pujota sormet varpaiden väliin ja levitä varpaita. Tee samoin toiselle jalalle. Liike venyttää varpaiden lihaksia. Koska varpaat eivät tottuneet tähän liikkeeseen, harjoitus voi tuntua aluksi haastavalta. Älä kuitenkaan lannistu!

Päkiän rullaaminen.

Seiso selkä suorana, vie oikea jalka taakse. Kohota oikea jalka varvistusasentoon ja paina varpaiden selkää lattiaan kantapäätä nostamalla. Oikean jalan jalkaholvi supistuu. Tee jalkaterällä täysi kaari ja liikuta sitä molempiin suuntiin. Vaihda jalkaa.


Liike parantaa tehokkaasti jalan verenkiertoa ja ravintoaineiden saantia, lisää lihasten joustavuutta ja auttaa parantamaan tasapainoa.

Foot yoga exercise – Making a circle with the ball of the foot
Foot yoga exercise – Crouches on the toes

Varvaskyykky.

Asetu kyykkyasentoon kantapäät maassa, kädet hartioiden kohdalla maassa.
Nosta kehosi paino varpaiden varaan. Laskeudu takaisin kantapäiden varaan, toista noin kymmenen kertaa. Liike venyttää ja vahvistaa jalkaterän ja nilkan lihaksia ja kiinteyttää sääriä. Samalla se ylläpitää nilkan ja jalkaterän nivelten liikkuvuutta.

Tutustu Hansaplastin kolmeen kovettumien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn kehitettyyn tuotteeseen

Nämä helppokäyttöiset ja tehokkaat tuotteet auttavat pitämään kovettumat kurissa kolmella yksinkertaisella toimenpiteellä

Cream textures

3-vaihenen menetelmä

Hansaplast ANTI CALLUS 2in1 Peeling

 
Hansaplast ANTI CALLUS 2in1 Peeling

Ainutlaatuisen 2in1 Peeling -voiteen kuoriva vaikutus perustuu tehokkaisiin kuoriviin ainesosiin, kuten hohkakivihiukkasiin ja luonnon vuorisuolakiteisiin. Sen avulla on helppo kuoria kuollut iho päkiöistä ja kantapäistä. Voiteen ravitseva, karbamidia ja manteliöljyä sisältävä koostumus poistaa kovettumaa ja pehmentää aktiivisesti alueen paksun ja karhean ihon hoitaen sitä samalla tehokkaasti.

Hansaplast ANTI CALLUS 20% KARBAMID Intensive Cream
Hiero kosteuttavaa voidetta huolellisesti jalkateriin ja jalkapohjiin. Voiteen innovatiivinen koostumus sisältää 20 % kovettumien muodostumista tehokkaasti estävää karbamidia, joka yhdessä Aquaporin-teknologian avulla poistaa ongelman ja hoitaa jalkoja juuri oikealla tavalla. Kaksi kertaa päivässä käytettynä tehovoide auttaa ihoa säilyttämään kosteuden ja tarjoaa pitkäkestoisen suojan kuivumista vastaan. Iho tuntuu selvästi pehmeämmältä ja sileämmältä jo 4 päivässä.*
Hansaplast ANTI CALLUS Intensive Serum
 

Erittäin tehokas hoitoseerumi sisältää runsaasti karbamidia ja maitohappoa, jotka yhdessä pehmentävät paksun ihon avaamalla ihokerroksia toisiinsa kiinnittävän "sementin". Kätevän pipetin avulla hoitoseerumia on helppo annostella tarkasti kovettumien esiintymisalueelle. Nestemäinen, läpinäkyvä koostumus imeytyy helposti, ja seerumin vaikutus alkaa ensimmäisestä käyttökerrasta.**

*Lähde: Dermatologinen käyttötutkimus, johon osallistui 33 koehenkilöä. 91 % käyttäjistä sanoi ihon tuntuneen selvästi pehmeämmältä ja sileämmältä 4 päivän käytön jälkeen.
**Lähde: Dermatologinen käyttötutkimus, johon osallistui 33 koehenkilöä. 73 % käyttäjistä totesi tuotteen tehokkuuden jo ensimmäisellä käyttökerralla.

Terveet, kauniit jalat: Neljä vinkkiä arkipäivään

Jalkojen iho kuivuu iän karttuessa, ja siksi niihin on kiinnitettävä enemmän huomiota. Älä anna kovettumille tilaisuutta – pidä huolta jaloistasi säännöllisesti. (katso myös: Pika-apu: Kuiva ja kovettunut iho).
Woman applies Hansaplast ANTI CALLUS 20% UREA Intensive Cream on naked feet
Älä laiminlyö jalkojesi ihoa! Säännöllinen hoito ja kosteutus vahvistavat ihon omaa suojamekanismia ja estävät kovettumien ja muiden ongelmien, esimerkiksi kantapäiden halkeamien, muodostumisen.

Woman is walking barefood
Käveleminen paljain jaloin on ihanteellinen tapa pitää jalat hyväkuntoisina ja liikkuvampina. Paljain jaloin kävely vahvistaa ja venyttää lihaksia, jänteitä ja nivelsiteitä jalkaterissä, nilkoissa ja pohkeissa. Silloin loukkaantumisten, polvivammojen ja selkäongelmien vaara on pienempi. Jos paljasjaloin kävely tapahtuu vielä ulkona, sen etuihin voidaan lisätä myös refleksologinen vaikutus: Maaperän jokainen kohouma ja kivi stimuloi jalkapohjien lukemattomia pieniä hermopäätteitä, jotka vaikuttavat koko kehoon. Yritä siis kävellä paljain jaloin niin usein kuin mahdollista.

Red sport shoes laying on wooden ground
Urheilu ja treenaus vahvistavat lihaksia ja sidekudoksia, harjaannuttavat jalkojen fyysisiä ja ergonomisia liikkeitä ja pitävät jalkaterät liikkuvina ja joustavina. Tämän vuoksi muutaman yksinkertaisen jalkajoogaharjoituksen tekeminen säännöllisesti kannattaa. Lisäksi liikkeet parantavat jalkojen verenkiertoa! Nämä liikkeet on helppo ottaa osaksi viikoittaista aikataulua, sillä ne on helppo tehdä kotona ja yhdistää vaikka jalkojen muuhun hoitoon!

Woman is taking a foot bath
Säännöllinen jalkakylpy on hyvä tapa hoitaa jalkojen kuorinta ja kosteuttaminen jaloille kehitetyillä erikoistuotteilla. Taputtele jalat kuiviksi ja poista kovettumat ja karhea iho hohkakivellä tai kuorintavoiteella. Älä käytä teräviä välineitä, sillä ne vahingoittavat helposti ihoa. Käytä mielummin pehmeämpiä ja silti tehokkaita tuotteita, kuten Hansaplastin ANTI CALLUS 3-Step System -järjestelmää. Kun hoidat jalkoja säännöllisesti, et joudu kamppailemaan suurien kovettuma-alueiden kanssa.

Voit kysyä lisää Hansaplast-tuotteista sähköpostitse osoitteesta kuluttajaneuvonta@beiersdorf.com. Ota huomioon, että yllä olevat ohjeet ja suositukset eivät korvaa lääkärin antamia ohjeita. Lue tuotepakkauksissa annetut käyttöohjeet huolellisesti. Mikäli vinkeistämme ei ole apua tai jaloissasi on tai epäilet niissä olevan erityisongelma, ota yhteyttä lääkäriin.